Мовленнєві проблеми сьогодні стали досить поширеним явищем. У третини обстежених дітей можна виявити
мовленнєві вади. Це явище ускладнюється ще й тим, що деякі мовленнєві вади
позначаються на інтелекті дитини. Відома влучна фраза англійського невролога Джексона: «Інтелект їде в упряжці з мовленням». Мовленнєві проблеми в подальшому житті дитини спричиняють погану успішність у школі. Внаслідок цього - знижена самооцінка, закомплексованість, неврози.
Тому головною нашою метою є мовленнєва
підготовка дитини до школи, що є також профілактикою порушень письма та читання. Ці порушення можуть бути самостійною патологією, а також: наслідком вад усного
мовлення.
Порушення читання та письма негативно впливають на формування особистості дитини.
Невдачі при оволодінні читанням та письмом спонукають виникненню та закріпленню таких рис характеру, як невпевненість, тривожність, або ж агресивність, озлобленість, негативізм. Ці афектні
реакції і можуть бути наслідком порушень читання та письма, або лише супроводжують ці вади, перебуваючи в загальній структурі нервово-психічних захворювань.
Саме тому радимо Вам приділяти розвитку мовлення Ваших дітей достатньо уваги. Тим більше, що це не потребує багато часу, але приноситть багато
користі. Форма, методи та прийоми з цієї проблемної теми подаються на
сторінках нашого сайту і з часом будуть розширюватися.
Шановні батьки!
Радимо Вам:
1. У своїх стосунках із дитиною дотримуйтеся «позитивної моделі». Хваліть її, коли цього заслужила,
підкреслюйте успіхи. Це зміцнює впевненість дитини у власних сила, підвищує її самооцінку.
2. Розмовляйте з дитиною завжди стримано, спокійно.
3. Заохочуйте дитину за виконання нею будь-яких видів діяльності, що вимагають концентрації
уваги.
4. Використовуйте гнучку систему заохочень і покарань.
5. Дотримуйтесь чіткого розпорядку дня.
6. Давайте дитині можливість витрачати надлишкову енергію. Корисні щоденні прогулянки та ігри на свіжому
повітрі.
7. Забезпечуйте дитині безпеку життєдіяльності.
8. Порівнюйте дитину з нею самою (якою вона була раніше), а не з її
однолітками.
9. Будьте для дитини прикладом у словах та вчинках.